Ruszają warsztaty fabularne Akademii Filmowej NNW

przez Monika Tarka-Kilen

Ogłoszono właśnie listę projektów zakwalifikowanych do udziału w pierwszej edycji warsztatów scenariuszowych filmów fabularnych o tematyce historycznej. Są to:

„Czekając na wiatr” – scen. Janusz K. Majka
„Diament odnaleziony w popiele” – scen. Grzegorz W. Tomczak
„Droga do Dome Mountain” – scen. Sławomir Krawczyński
„Królowa garów” – scen. Magdalena Wleklik, prod. TFP sp. z o.o.
„Lekcja” – scen. Piotr Krzyżanowski, prod. ANIMA-POL sp. z o.o.
„Skalne siostry” – scen. Marek A. Karczmarzyk
„Świadectwo” – scen. Andrzej Lelito
„Z krwi i kości” – scen. Sławomir Górski, Paweł Suchta
„Zimowy pociąg” – scen. Dorota Latour, prod. Artur Piotrowski Films

Twórcy projektów spotkają się już 15 i 15 września w Warszawie na inauguracyjnej sesji warsztatowej. Gwarancją wysokiej jakości merytorycznej zajęć są twórcy zaproszeni do współpracy w charakterze konsultantów scenariuszowych: Lech Majewski (reżyser), Wojciech Tomczyk (scenarzysta i dramaturg), Dariusz Gajewski (reżyser) i Łukasz M. Maciejewski (scenarzysta).

Kurs fabularny Akademii Filmowej NNW to warsztaty scenariuszowe dla twórców filmów fabularnych, którzy chcą poruszać szeroko pojętą tematykę historyczną. Warsztaty mają być odpowiedzią na jeden z kluczowych problemów polskiej kinematografii, jakim są zbyt niskie nakłady (twórcze i finansowe) na doskonalenie i szlifowanie scenariuszy nowych projektów fabularnych. To powoduje, że do produkcji często trafiają projekty niedopracowane. W rezultacie, powstają filmy, w których potencjał scenariusza, oryginalność pomysłu i niuanse opowiadanej historii nie mają szansy w pełni się objawić.

Akademia Filmowa proponuje warsztaty w formule „od first do final draft”. Uczestnicy warsztatów przedstawiają pierwsze wersje swoich scenariuszy, następnie podczas warsztatów diagnozuje się ich mocne i słabe strony oraz wskazuje optymalne kierunki rozwoju, z sugestiami konkretnych zmian i poprawek. Wszystko po to, by wspomóc autora na trudnej drodze do stworzenia jak najlepszej wersji swojego pierwotnego zamysłu scenariuszowego.

Warsztat ma trzy etapy: „Konstrukcja bohatera filmowego”, „Struktura i konflikt”, „Ostatni szlif” i wieńczący kurs masterclass. W ramach kursu odbędą się konsultacje grupowe i indywidualne.

Polecane artykuły

This website uses cookies to improve your experience. We'll assume you're ok with this, but you can opt-out if you wish. Akceptuj Czytaj więcej