Ósmoklasista jako nauczyciel młodszych uczniów

przez Anna Cholewa

W Bibliotece Szkolnej w Wicku, ósmoklasista, Maksymilian Halas, poprowadził specjalne zajęcia dla uczniów klas trzecich w ramach edukacji regionalnej. Tematem zajęć były dawne przedmioty dnia codziennego naszych przodków.

Dzięki kolejnym reformom edukacji, coraz częściej dostrzega się potrzebę kształcenia uczniów do wielu zadań, które wcześniej nie były objęte programem nauczania. W trakcie pobierania nauki, uczniowie już od najmłodszych lat przyzwyczajani są nie tylko do biernego przyswajania wiedzy, ale też jej aktywnej prezentacji.

Koncept rozwijania umiejętności analizowania tematów i formułowania wniosków, to zjawisko szczególnie istotne dla kształtującego się młodego pokolenia, narażonego na wiele mylących i nieprawdziwych informacji płynących z mediów. Aktywne prezentowanie sformułowanych wniosków prowadzi nie tylko do wykształcenia nowych umiejętności w zakresie komunikacji interpersonalnej, ale również do utrwalenia wiedzy nabytej w sposób bierny.

W Bibliotece Szkolnej w Wicku, zainicjowany został program, w którym uczniowie starszych klas, wyróżniający się na jakiejś płaszczyźnie, mają możliwość przygotowania lekcji dla młodszych roczników. Pierwsze spotkanie, zostało poprowadzone przez ósmoklasistę i pasjonata historii, Maksymiliana Halasa. Jak mówi Magdalena Kubiak, pracowniczka biblioteki, uczeń prowadził lekcję bardzo profesjonalnie i interesująco przedstawił temat:

Mimo młodego wieku i małego doświadczenia, Maksymilian przeprowadził profesjonalne i pełne niezwykle interesujących wiadomości zajęcia historyczne dla dzieci, wzbogacając swoją opowieść prezentacją multimedialną o przedmiotach codziennego użytku i pokazując eksponaty z własnej kolekcji, między innymi lampę naftową, nożyce, świder, żelazko na węgiel, dawną lokówkę do włosów czy kankę na mleko.

Co szczególnie ważne, na koniec Maksymilian zadbał o to, żeby młodzi uczniowie również w sposób aktywny mogli wykorzystać swoją wiedzę. Początkujący nauczyciel rozdał w klasie specjalnie przygotowane wcześniej układanki, które odnosiły się do tematu zajęć.

https://lebork.naszemiasto.pl/uczen-osmej-klasy-poprowadzil-zajecia-edukacyjne-dla/ar/c15-8527293

Foto

https://lebork.naszemiasto.pl/uczen-osmej-klasy-poprowadzil-zajecia-edukacyjne-dla/ar/c15-8527293
Źródło: https://www.polskieradio.pl/7/9244/Artykul/2862745,Wyspianski-zycie-i-tworczosc-Nowe-muzeum-w-Krakowie

Polecane artykuły

This website uses cookies to improve your experience. We'll assume you're ok with this, but you can opt-out if you wish. Akceptuj Czytaj więcej